۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

کتاب «تعالیم روح‌بخش» منتشر شد

کتاب «تعالیم روح‌بخش» منتشر شد

کتاب «تعالیم روح‌بخش» روش‌های به‌کارگیری صحیح آیات قرآن در گفتار از سوی موسسه جامعه القرآن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تعالیم روح‌بخش» اثر حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) در دو جلد به زیور طبع آراسته شد. این کتاب پایه و اساس طرح ملی «فرهنگ تکلم با قرآن» است که به زودی در بسیاری از نهادها و ارگان‌های دولتی و مؤسسات قرآنی اجرا خواهد شد.

از آنجا که یکی از راه‌های توسعه فرهنگ قرآن کریم در جامعه، آموزش به کارگیری آیات در گفتار و نوشتار روزمره یک مسلمان است و مسلمانان، سالیان سال است که از عبارات قرآنی در گفتار روزمره، همچنین مکتوبات خود استفاده می‌کنند، هر چند این امر در سده‌های پیشین تاریخ و فرهنگ ایرانی بیش از پیش متداول بوده است که متأسفانه به مرور زمان به دلایل مختلف از جمله ورود فرهنگ‌های بیگانه، بسیاری از این آیات و عبارات قرآنی در گفت‌وگوها و نوشتار مردم کمرنگ شده است. کتاب تعالیم روح بخش در راستای آموزش روش به‌کارگیری آیات قرآنی در گفتار و نوشتار روزمره اقشار مختلف جامعه تألیف شده است.

از سوی دیگر استفاده از آیات قرآن در گفت‌وگوها و نوشتار زمینه‌های انس بیشتر و عمل به آموزه‌های قرآنی، پیروی از سیره اهل‌بیت (ع)، فراگیری توسعه فرهنگ تربیتی قرآن در جامعه، نورانیت گفتار و نوشتار، مستدل و برهانی کردن گفتار و نوشتار با استفاده از آیات و عبارات قرآنی، مسلح کردن آحاد جامعه به سلاح منطق قرآن برای برطرف کردن شبهات، مهجوریت‌زدایی قرآن، تسهیل کننده فرایند امر به معروف و نهی از منکر، هشدار، موعظه و… با استفاده از آیات قرآن را فراهم می‌کند.

مخاطبان عامه این کتاب دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان ادارات و تمامی علاقه‌مندان به قرآن کریم و مخاطبان خاص آن حافظان، قرآن‌آموزان مؤسسات و طلاب مدارس علمیه هستند.

در این کتاب قرآن‌آموزان ضمن آموختن روش‌های به‌کارگیری صحیح آیات قرآن در گفتار و نوشتار که جملگی برگرفته از احادیث اهل‌بیت (ع) است، با هزار آیه و عبارت از قرآن کریم شیوه‌های کاربرد آن در گفتار و نوشتار آشنا می‌شوند.

کد خبر 5759998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha